System för återbruk av möbler

Möbelcirkeln är en webbaserad programvara för att hantera återbruk av möbler och annan utrustning i stora organisationer. Syftet är att både bidra till en bättre miljö och bättre ekonomi.

Så fungerar det

  1. En medarbetare byter avdelning och behöver inte längre sitt skrivbord
  2. Hon tar ett kort på skrivbordet, skriver en kort beskrivning och lägger in det hela i systemet
  3. Nu kan andra medarbetare se annonsen, både i en lista och via sökningar
  4. En annan medarbetare behöver ett skrivbord, och bokar det via systemet
  5. Båda får ett mail med instruktioner kring hur de kan gå vidare, och skrivbordet kan inte längre bokas i systemet
  6. Allt hamnar i statistiken som kan användas för att visa hur mycket som sparats på att återbruka möbler

Användarna kan kopplas ihop med ert AD och erbjudas inloggning via så kallad SSO (Single Sign On). Därefter kan de själva lägga upp annonser med rubrik, text och bild eller boka möbler i systemet.

Alla bokningar hamnar i en lista som administratörer kan granska. Möjlighet för påminnelser eller bokning av transporthjälp finns också i systemet.

Prissättning

Vi tillämpar en prenumerationsmodell där hela tjänsten, inklusive serverdrift, support och säkerhetsuppdateringar ingår. Avtal skrivs vanligtvis på 36 månader. Tjänsten kan direktupphandlas av kommuner.

Vilka står bakom tjänsten?

Mjukvaruutvecklingsföretaget Standout AB i Växjö har byggt tjänsten, och äger den tillsammans med några medarbetare. Vi har funnits sedan 2003 och omsätter cirka 10 MSEK årligen.

Hur får jag reda på mer?

Kontakta David Elbe på david@standout.se eller 0470-348701, eller fyll i vårt intresseformulär så återkopplar vi till er.